Mangga

Cari Di Sini

Tagline S-M-P: "Membawa anda menyaksikan kisah-kisah hebat saintifik, misteri, dan paranormal di serata dunia."

Monday, January 10, 2011

MISTERI: Pohon pisang berbuah "nenas" dan "berdarah"



POHON pisang dibalut dengan kain berwarna putih bagi mengelak ia ditusuk orang ramai yang mahu melihat cecair berwarna merah di Bojonegoro semalam.


Kisah mengenai pokok pisang berdarah ini telah lama saya saksikan dan dengar sejak kecil lagi.

Ada antara pokok2 pisang tertentu sering dikaitkan dengan kisah2 misteri dan paranomal seperti tusukan padanya dapat memperlihatkan darah.

Ada yang menganggap darah yang terdapat pada pokok pisang itu ialah darah milik entiti "MISTIK" atau "PARANORMAL" yang berada di dalamnya.

Apakah ia? Anda PASTI mengetahuinya!!

Kini, kisah ini juga dapat diikuti di Indonesia, kerana sebuah rumah di Bojonegoro, Jawa Timur memiliki sebatang pokok pisang yang berbuah nenas dan mengalirkan darah apabila ditusuk dengan benda tajam. Berita MISTERI, MISTIK, dan PARANORMAL yang GEMPAK ini, kini sedang hangat menjadi buah mulut oleh masyarakat di sana.

Kehangatannya telah menyebabkan akhbar2 di Indonesia melaporkannya di akhbar2 mereka.


Kisah ini turut dilaporkan pada hari ini oleh akhbar Kosmo yang memetik berita dari Agensi.


Untuk laporannya sila ikuti lampiran di bawah:


Pohon pisang keluarkan 'darah'



JAKARTA - Sepohon pisang di Bojonegoro, Jawa Timur Indonesia mengeluarkan buah yang kelihatan seperti nenas manakala pohonnya mengeluarkan cecair berwarna merah seperti darah apabila ia ditusuk dengan benda tajam, lapor sebuah akhbar semalam.

"Sudah seminggu rumah saya didatangi ramai orang yang ingin menyaksikan pohon pisang aneh ini," kata pemilik pohon itu, Sutrisno kepada wartawan Detikcom ketika ditemui dirumahnya.

Bahagian tengah pohon itu dibalut dengan kain berwarna putih yang digunakan untuk membalut mayat bagi mengelak orang ramai menusuknya semata-mata untuk melihat cecair berwarna merah keluar.

Menurut Sutrisno, pohon pisang itu tidak menunjukkan sebarang tanda keganjilan apabila ia masih kecil.

Namun, selepas pohon itu membesar, ia mula mengeluarkan buah aneh seperti nanas dan mengeluarkan cecair berwarna merah apabila ditusuk.

Menurutnya, sebulan sebelum pohon pisang itu mengeluarkan cecair berwarna merah, dia bermimpi air telaga di rumahnya melimpah. - Agensi

Credits to Kosmo Online.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...